Wstęp
1. Jak czynić studia drogą do pracy zawodowej
1.1 Boom edukacyjny doniosłym faktem okresu transformacji
1.2 Potrzeba konkretyzowania indywidualnej wizji pracy zarobkowej w czasie studiów
1.3 Dwa sposoby konkretyzowania wizji zadań zawodowych
1.4 Praca zawodowa wspólnym interesem
2. Praca nad kwalifikacjami
2.1 Różnorodność interpretacji słowa „kwalifikacje”
2.2 Wypowiedzi studenckie o pracy nad kwalifikacjami
2.3 Zadania zawodowe ekonomisty i menedżera
3. Uczelnia warsztatem twórczej pracy
3.1 Uczelnia tworzy, gromadzi i udostępnia wiedzę
3.2 Tworzenie i pozyskiwanie wiedzy czyni człowieka twórcą
3.3 Więzi koleżeńskie rysem życia studenckiego
4. Praca nad osobowością
4.1 Kim jestem, czyli kilka myśli o osobowości
4.2 Źródła kształtujące osobowość człowieka
4.3 Wartości w kształtowaniu motywów postępowania
5. Wiedza produktem studiów
5.1 Wiedza i jej źródła
5.2 Różnorodność wiedzy na studiach
5.3 Zasady rozsądnego uczenia się
6. Kształtowanie umiejętności zawodowych
6.1 Zadania inspiracją dla umiejętności zawodowych
6.2 Zadania zawodowe na stanowiskach pracy
6.3 Siedem wskazówek praktycznych
7. Zasady, cele i pomysły studentów na dobre studiowanie
7.1 Wyjaśnienie celu rozdziału
7.2 Anna Barnaś: Studenci szansą mocy Tarnowa
7.3 Agnieszka Francuz: Moja droga do uczelni wyższej
7.4 Joanna Gołas: Jestem szefem dla siebie
7.5 Małgorzata Mikrut: Nie uczyć się dla ocen
7.6 Krystyna Mosio: Wierzyć w siebie
7.7 Bartłomiej Nowik: Dyktafon i praca w grupie – moje metody na skuteczne uczenie się
7.8 Ewelina Ostręga: Systematyczna praca na studiach
7.9 Agnieszka Ryba: Gospodarowanie czasem
7.10 Ewelina Strzelec: Mój manifest na czas studiów
Zakończenie
Załącznik 1.
Jolanta Stanienda: Dwa wywiady o możliwościach zatrudnienia absolwentów uczelni ekonomicznych w Tarnowie
1.1 Wywiad z Marią Wielgus, prezesem Przedsiębiorstwa Produkcyjno-Handlowego „Tarnokop” S.A. w Tarnowie
1.2 Wywiad z Łucją Gajewską, kierownikiem Zespołu Obsługi Detalicznej i Indywidualnej w Banku BPPBK o/Tarnów
Załącznik 2.
Projekt pracy z przedmiotu „Logika studiowania” w semestrze letnim 2002
Prof. Aurelia Jankowska-Polańska: Małopolska Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Tarnowie
1 Cele zajęć
2 Metoda
3 Tematy
4 Zaliczenie
5 Tematy referatów
6 Uwagi pomocne do realizacji tematów
7 Literatura