Słowo wstępne
I. TARNÓW W BADANIACH I OPINIACH STUDENTÓW
Anna Obal, Anna Taźbirek: Tarnów – przedsiębiorcze miasto biznesu
Anna Dziedzic, Anna Tarnowska, Paulina Bratuś: Przygotowanie studentów do zawodu po studiach licencjackich na kierunku zarządzanie
Anna Giza, Anna Tarnowska, Weronika Roczniak: Sylwetka tarnowskiego studenta w świetle badań empirycznych
Daniel Puciato, Ewa Milówka, Ilona Liszka, Marcin Olszewski: Charakterystyka wybranych aspektów aktywności turystycznej młodzieży z Tarnowa
Agnieszka Gibes, Anna Wojtyś: Poziom i znaczenie rozrywki w opinii studentów tarnowskich uczelni
Beata Kurowska: Migracje krótko i długookresowe mieszkańców Małopolski
Magdalena Tomczyk: Historia parafii polskokatolickiej w Tarnowie. Szkic zagadnienia
II. WYBRANE PROBLEMY PEDAGOGIKI – WARTOŚCI, WYCHOWANIE I NAUCZANIE
Katarzyna Kulawik: Poglądy pedagogów i myślicieli od XVI do XVIII wieku na dzieciństwo i wiek szkolny
Marta Falińska: Wartości wychowawcze w koncepcji pedagogicznej Marii Montessori
Ewa Cieplińska: Zjawisko korepetycji na III i IV etapie edukacyjnym w tarnowskich szkołach
Karolina Seremet: Wartości preferowane w programie wychowawczym Szkoły Podstawowej im. Świętej Rodziny w Warszawie
Klaudyna Mrożek: Dysleksja, dysgrafia, dysortografia – szczęście, nieszczęście, rzeczywistość
Gertruda Gałek: Rola wartości w posłudze hospicyjnej