Komunikat Rektora MWSE w Tarnowie z dnia 13.12.2021 r.
Szanowni Państwo
Nauczyciele akademiccy i Studenci
W nawiązaniu do art. 50 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2021 r. poz. 478 z póź. zm.), uwzględniając wzrost liczby zachorowań spowodowanych koronawirusem SARS COV-2, zważając na bezpieczeństwo pracowników i studentów zdecydowałem o zmianie formy zajęć stacjonarnych mających odbyć się w dniach 17-19.12.2021 r. oraz w dniach 07-09.01.2022 r. w budynkach Uczelni na formę zdalną (ćwiczenia, lektoraty, seminaria).
Jeśli prowadzący zajęcia uznają, że z korzyścią dla realizacji efektów uczenia się będzie realizacja zajęć w formie stacjonarnej (jak dotąd), to dziekanat ustali ekstra terminy dla tych zajęć.
W przypadku zmiany sytuacji epidemiologicznej kraju oraz w związku z przepisami powszechnie obowiązującymi, zmiany zasad realizacji zajęć będą wprowadzane kolejnymi komunikatami Rektora.
Rektor MWSE w Tarnowie
Zajęcia dydaktyczne r.a. 2021/2022
- W związku z restrykcjami ogłoszonymi przez Rząd RP, a także mając na uwadze przede wszystkim bezpieczeństwo społeczności akademickiej, w roku akademickim 2021/2022 wykłady z wszystkich przedmiotów oraz przedmioty do wyboru wynikające z obowiązującego planu studiów prowadzone będą z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, natomiast wszystkie ćwiczenia realizowane będą w formie stacjonarnej (tradycyjnej z udziałem studentów i nauczycieli akademickich) w budynkach Uczelni i będzie to miało zastosowanie do kształcenia na studiach niestacjonarnych. Zajęcia na studiach stacjonarnych będą prowadzone w formie stacjonarnej (tradycyjnej).
- Realizacja zajęć w formie e-learningu odbywa się tylko i wyłącznie poprzez wykorzystanie uczelnianej platformy e-learningowej MOODLE oraz aplikacji MS TEAMS.
- Poprzez nauczanie z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość (e-learning) rozumie się prowadzenie zajęć przy wykorzystaniu infrastruktury i oprogramowania zapewniających synchroniczną i asynchroniczną interakcję między studentami i osobami prowadzącymi zajęcia. Nauczanie z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość ma formę webinarium, wykorzystującego takie narzędzia jak: transmisja głosu, transmisja wideo, pokaz slajdów i prezentacji, udostępnianie plików, udostępnianie testów.
- Student biorący udział w e-kursie ma obowiązek:
- aktywnie uczestniczyć w zajęciach prowadzonych na platformie e-learningowej,
- zapoznać się z umieszczonymi na platformie e-learningowej materiałami dydaktycznymi,
- wykonywać samodzielnie przewidziane w e-kursach testy, zadania i inne formy sprawdzania wiedzy,
- brać samodzielnie aktywny udział w dyskusjach na forum,
- rozliczać się z wykonywanych przez siebie prac i aktywności w terminach ustalonych przez prowadzącego.
- Nauczyciele akademiccy nie posiadający sprzętu pozwalającego na prowadzenie zajęć na odległość w trybie synchronicznym, zobowiązani są odbywać takie zajęcia w budynkach Uczelni na sprzęcie będącym jej własnością. Do dnia 1 października br. powinni ten fakt zgłosić do Dziekanatu.
- Dyżury i konsultacje nauczycieli akademickich odbywają się w formie stacjonarnej (tradycyjnej).
- Prowadzenie zajęć w formie stacjonarnej (tradycyjnej) odbywa się w obowiązującym reżimie sanitarnym uwzględniającym Instrukcje wewnętrzne Uczelni oraz wytyczne i zalecenia Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz Państwowej Inspekcji Sanitarnej.
Zasady obowiązujące pracowników i studentów uczestniczących
w zajęciach
- Bezpośrednio po wejściu do budynków Uczelni należy przeprowadzić dezynfekcję rąk z użyciem środka do dezynfekcji na bazie alkoholu.
- Na salę dydaktyczną wejść może wyłącznie osoba, która jest zdrowa, bez objawów sugerujących chorobę zakaźną tj. gorączka, kaszel, duszność, katar, ból gardła, utrata węchu lub smaku oraz taka, która w ciągu ostatnich 14 dni nie miała kontaktu z osobą zakażoną SARS-COV-2 lub z osobą przebywającą na kwarantannie.
- Wszystkie osoby są zobowiązane do zakrywania ust i nosa przy użyciu maseczki jednorazowej, maseczki wielokrotnego użytku lub przyłbicy w przypadku osób, które ze względów zdrowotnych nie mogą zakrywać ust i nosa maseczką.
- Nauczyciele prowadzący zajęcia, a także osoby w nich uczestniczące powinny mieć zakryte usta i nos. Jeżeli z jakiegoś powodu osłona na nos i usta musi zostać zdjęta, należy przestrzegać bezwzględnie bezpiecznego odstępu od innych osób.
- Uczestnicy zajęć mają korzystać z własnych przyborów lub przedmiotów niezbędnych do sprawnej i skutecznej realizacji zajęć. Zasadna jest dezynfekcja przedmiotów używanych wspólnie.
- Należy stosować zasadę kichania i kaszlu w zgięcie łokciowe.
- Należy unikać dotykania oczu, ust i nosa.
- Posiłki należy spożywać w przerwie między zajęciami, w zajmowanym przez siebie miejscu na sali lub w innym miejscu, mając na uwadze zachowanie 1,5-metrowego dystansu społecznego. Przed posiłkiem należy zdezynfekować ręce.
- Osoby w czasie przerwy w zajęciach mogą opuścić budynek.
- Należy wietrzyć salę tak często, jak to możliwe.
- Należy dezynfekować powierzchnie blatów ławek na bieżąco
- Nie zaleca się stosować klimatyzatorów z zamkniętym obiegiem powietrza.
- Należy dezynfekować powierzchnie biurka wykładowcy i inne przedmioty często dotykane przez wykładowcę, w tym mikrofony po zakończeniu zajęć.
- Uczestnicy zajęć winni zaopatrzyć się i korzystać z własnych kieszonkowych pojemników ze środkami do dezynfekcji rąk.
- W pomieszczeniach, w których odbywają się zajęcia nie powinny przebywać osoby postronne.
- W budynkach, w których realizowane są zajęcia należy wyznaczyć pomieszczenie, w którym będzie można odizolować osobę z objawami chorobowymi. Osoba taka może tam poczekać do czasu zorganizowania transportu indywidualnego do domu (gdzie skorzysta z teleporady medycznej) lub oddziału zakaźnego.
- Prowadzący zajęcia dydaktyczne w formie stacjonarnej jest zobowiązany do sporządzenia listy obecności osób w nich uczestniczących.
Postępowanie w przypadku podejrzenia zakażenia
u pracownika lub studenta
- W przypadku wystąpienia niepokojących objawów, zarówno pracownicy jak i studenci nie powinni przychodzić do pracy/na zajęcia. Powinni pozostać w domu i skontaktować się z lekarzem rodzinnym w celu uzyskania teleporady medycznej.
- Jeżeli uczestnik zajęć przejawia niepokojące objawy choroby zakaźnej, należy niezwłocznie odsunąć go od zajęć, odizolować w przygotowanym do tego odrębnym pomieszczeniu z zapewnieniem minimum 2 m odległości od innych osób (budynek przy ul. Waryńskiego: pomieszczenie socjalne [przyziemia], budynek przy ul. Szerokiej: sala nr 4).
- W przypadku, kiedy stan zdrowia nie wymaga pomocy służb medycznych student powinien udać się do domu transportem indywidualnym i pozostając w domu skorzystać z teleporady medycznej.
- W sytuacji pogorszenia się stanu zdrowia osoby należy wezwać pogotowie ratunkowe.
- Obszar, w którym poruszała się osoba należy poddać gruntownemu sprzątaniu oraz dezynfekcji powierzchni dotykowych (klamki, poręcze, uchwyty).
- Należy ustalić listy osób, z którymi przebywała osoba podejrzana o zakażenie, w czasie dłuższym niż 15 minut i odległości mniejszej jak 1,5 metra.
- Zaleca się bieżące śledzenie informacji Głównego Inspektora Sanitarnego i Ministra Zdrowia, dostępnych na stronach gis.gov.pl.
Korzystanie ze zbiorów bibliotecznych
Biblioteka MWSE jest otwarta dla studentów, obowiązują jednak ograniczenia w dostępie do zbiorów. Zasady korzystania z wypożyczeń regulują Zasady korzystania z Biblioteki MWSE w okresie epidemii. Przed wizytą w Bibliotece prosimy czytelników o zapoznanie się z nimi.
Dokumenty związane z organizacją dydaktyki i funkcjonowania Uczelni w okresie pandemii Covid-19:
- Komunikat Rektora MWSE w Tarnowie z dnia 13.12.2021 r. PDF 318 KB
- Zarządzenie 29/R/2021 Rektora MWSE w Tarnowie z dnia 8 września 2021 r. w sprawie zasad realizacji zajęć dydaktycznych w semestrze zimowym roku akademickiego 2021/2022 w MWSE w Tarnowie PDF 454 KB
- Zarządzenie 1/R/2021 Rektora MWSE z dn. 5.01.2021 r. w sprawie zasad organizacji weryfikacji uzyskanych efektów uczenia się, określonych w programie studiów, przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, w zimowej sesji egzaminacyjnej w r.a. 2020/2021 PDF 474 KB
- Zarządzenie 46/R/2020 Rektora Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie z dnia 30 października 2020 roku w sprawie zmiany zasad realizacji zajęć dydaktycznych w semestrze zimowym roku akademickiego 2020/2021 w Małopolskiej Wyższej Szkole Ekonomicznej w Tarnowie ogłoszonych Zarządzeniem nr 45/R/2020 z dnia 12 października 2020 PDF 940 KB
- Zarządzenie 45/R/2020 Rektora MWSE z dnia 12 października 2020 r. w sprawie zasad realizacji zajęć dydaktycznych w semestrze zimowym roku akademickiego 2020/2021 w MWSE w Tarnowie PDF 205 KB
- Zarządzenie 44/R/2020 Rektora MWSE z dnia 7 października 2020 r. w sprawie wprowadzenia do stosowania nowej treści instrukcji dotyczącej wymogów, jakie powinny być spełnione w celu zapewnienia bezpieczeństwa studentów i pracowników MWSE w Tarnowie uczestniczących w zajęciach, w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 w roku akademickim 2020/2021 PDF 746 KB
- Zarządzenie 43/R/2020 Rektora MWSE z dnia 2.10.2020 r. w sprawie wprowadzenia do stosowania instrukcji dotyczącej wymogów, jakie powinny zostać spełnione w celu zapewnienia bezpieczeństwa studentów i pracowników MWSE w Tarnowie, uczestniczących w zajęciach, w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem Covid-19 w r.a. 2020/2021 PDF 278 KB
- Zarządzenie 37/R/2020 Rektora MWSE w Tarnowie z dnia 17 września 2020 r. zmieniające Zarządzenie 31/R/2020 z dn. 24 sierpnia 2020 r. w sprawie realizacji zajęć dydaktycznych w semestrze zimowym r.a. 2020/20201 w MWSE w Tarnowie PDF 115 KB
- Zarządzenie Nr R/15/2020 Rektora Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie z dnia 25 maja 2020 r. w sprawie sposobu potwierdzania efektów uczenia się z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość w związku z przeciwdziałaniem skutkom rozpowszechniania się wirusa Covid-19 wśród społeczności akademickiej i pracowników Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie dostosowujące Zarządzenie nr R/13/2020 z dnia 4 maja 2020 r. PDF 671 KB
- Komunikat Rektora z 25 maja 2020 r. do nauczycieli akademickich i studentów Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie PDF 370 KB
Prosimy o bieżące sprawdzanie ogłoszeń w Wirtualnym Dziekanacie, poczty e-mail oraz strony www Uczelni w tej zakładce – tymi drogami będziemy Państwu przekazywać kolejne informacje.