Szkolenie przeznaczone jest dla pedagogów, nauczycieli wszystkich szczebli edukacji, wychowawców i opiekunów. W szkoleniu mogą wziąć udział wyłącznie osoby pełnoletnie.
Minimalna liczebność grupy: 10
Liczba godzin lekcyjnych: 24
Dodatkowe wymogi rekrutacyjne
- kserokopia świadectwa ukończenia szkoły średniej
Efekty kształcenia
Ukazanie pedagogiki Zabawy – Metody Klanzy jako insprującej forma pracy z młodzieżą i dorosłymi. Wskazanie efektów wykorzystywania zabawy do rozwijania potencjału twórczego ludzi oraz pracę z grupami integracyjnymi. Efektem stosowania metody jest także wzbudzenie chęci do doskonalenia i zdobywania nowych umiejętności, chęć do pozytywnych zmian w rodzinie czy w środowisku zawodowym. Celem pedagogiki zabawy jest dostarczenie prowadzącemu grupę rozmaitych pomysłów, umożliwiających mu świadomą, kreatywną, pobudzającą do twórczych rozwiązań pracę z uczestnikami grupy.
Celem szkolenia jest wyposażenie nauczycieli, pedagogów i osób pracujących z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi w umiejętność swobodnego i otwartego sposobu pracy, samodzielnego „kompaniowania” zajęć. Program zajęć obejmuje przede wszystkim naukę 16 tańców oraz wielu zabaw i ćwiczeń ułatwiających pedagogom pracę z wychowankami i współpracę z rodzicami. Zajęcia podzielone są na trzy bloki:
- Zabawy integracyjne na każdą okazję.
- Tańce i zabawy przeprowadzenie zajęć grupowych.
- Ćwiczenia twórcze, zabawy relaksacyjne oraz pomysły tworzenia prostych efektownych scenografii w grupach integracyjnych.
Przedmioty i treści kształcenia
- Pedagogika zabawy w obszarze nurtów współczesnej myśli pedagogicznej.
- Metoda Klanzy – klucz do sukcesu. Jak uczymy się poprzez zabawę.
- Ruch i muzyka w działaniach pedagogicznych i edukacyjnych – wykorzystanie tańca w pracy w grupie integracyjnej.
- Zabawy integrujące grupę, techniki dyskusyjne, scenariusze zabawa fabularyzowanych, zabawy z chustą.
- Animato czyli kto?, klimat i relaks w pracy grupowej.
Metody dydaktyczne i formy realizacji zajęć
- prezentacja,
- dyskusja,
- metody aktywizujące: burza mózgów, sytuacyjna, inscenizacji,
- metody waloryzacyjne – uczenie się przez przeżywanie, metody ekspresyjne,
- metody praktyczne – uczenie się przez działanie.
Szkolenie kończy się zaliczeniem. Uzyskanie zaliczenia (lub jego brak) pojawia się na certyfikacie ukończenia szkolenia. Warunkiem ukończenia szkolenia przez uczestnika jest obecność na wszystkich zajęciach.