Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób na stanowiskach kierowniczych, zarządzających co najmniej jednym pracownikiem, jak i przedstawicieli działów personalnych i liderów zespołów.
Szkolenie przeznaczone jest wyłącznie dla osób pełnoletnich.
Minimalna liczebność grupy: 10
Liczba godzin lekcyjnych: 8
Cena szkolenia*: 480 zł
*Podana cena jest ceną brutto. Obejmuje materiały dydaktyczne, poczęstunek podczas przerwy kawowej oraz certyfikat ukończenia szkolenia.
Efekty kształcenia
- Zapoznanie ze specyfiką procesu zarządzania zespołem pracowników oraz czynnikami efektywnego przywództwa.
Przedmioty i treści kształcenia
- Zarządzanie zespołami
- Kompetencje menedżerskie do zarządzania zespołami.
- Styl zarządzania a efektywność
- Wydajność zespołów (budowanie i rozwój zespołu, planowanie celów dla zespołu, koordynacja działań zmierzających do osiągnięcia postawionych celów)
- Warunki organizacyjne do zarządzania zespołami
- Role zespołowe i style komunikowania
- Błędy w postrzeganiu, stereotypy i mechanizmy obronne a praca zespołowa
- Role zespołowe
- Diagnozowanie ról zespołowych
- Role a styl komunikowania w zespole
- Zarządzanie zespołem i dobór do zespołu
- Komunikacja jako narzędzie budowania poprawnych relacji z zespołem
- Istota komunikowania (jak przekazywać jasne, zrozumiałe, konkretne komunikaty; jak komunikować bez oceniania. Konstruktywna krytyka; jak odmawiać pracownikom, profesjonalnie zwalniać i przekazywać niewygodne polecania służbowe
- Reguły efektywnej komunikacji
- Wieloznaczność zachowań komunikacyjnych – bariery i trudności
- Formalne i nieformalne kanały przepływu informacji
- Komunikacja perswazyjna – sztuka przekonywania
- Grupowe rozwiązywanie problemów
- Techniki rozwiązywania problemów
- Warunki skutecznej pracy w grupie
- Grupowe podejmowanie decyzji
- Zespoły wirtualne i zarządzanie nimi
- Kreatywność zespołów
- Twórcze rozwiązywanie problemów
- Rozwijanie umiejętności menedżerskich
- Autoprezentacja
- Techniki wywierania wrażenia (asertywność w zarządzaniu; asertywne wyrażanie własnego zdania i opinii; asertywne wyrażanie odmowy; asertywne wydawanie poleceń; reagowanie na wrogość i zachowania inwazyjne; postawy asertywne w obliczu trudności i konfliktów)
- Jak rozpoznawać i dobierać techniki wpływu w zarządzaniu
- Charyzmatyczny menedżer i jego rola w organizacji wspierającej kreatywność
- Motywowanie w zarządzaniu
- Narzędzia zarządzania wspomagające działanie systemu motywacyjnego (system zarządzania przez wartości; system zarządzania talentami pracowników; system zarządzania kompetencjami)
- Motywowanie do pracy – wartości finansowe i pozafinansowe
- Pozapłacowe środki i zasady pobudzania motywacji
- Delegowanie uprawnień
- Znaczenie delegowania
- Sfery delegowania
Metody dydaktyczne i forma realizacji zajęć
- ćwiczenia praktyczne, gdzie uczestnicy: dużo piszą, dużo mówią, uczą się konkretnych technik
- prezentacja
- dyskusja
- mini wykład połączony z prezentacjami multimedialnymi
Szkolenie kończy się zaliczeniem. Uzyskanie zaliczenia (lub jego brak) pojawia się na certyfikacie ukończenia szkolenia. Warunkiem ukończenia szkolenia przez uczestnika jest obecność na wszystkich zajęciach.