Szkolenie adresowane jest zarówno do wszystkich osób na stanowiskach kierowniczych, zarządzających co najmniej jednym pracownikiem, jak i przedstawicieli działów personalnych.
Szkolenie przeznaczone jest wyłącznie dla osób pełnoletnich.
Minimalna liczebność grupy: 15
Maksymalna liczebność grupy: 40
Liczba godzin lekcyjnych: 16
Efekty kształcenia
- Zapoznanie uczestników ze skutecznym prowadzeniem rozmowy oceniającej zgodnie z procedurami
w firmie. Koncentruje się na pogłębieniu wiedzy dotyczącej efektywnego prowadzenia rozmowy oceniającej
z pracownikiem oraz nabywaniu umiejętności z tym związanych
Przedmioty i treści kształcenia
- System okresowych ocen pracowniczych (SOOP) – krótkie wprowadzenie
- Podstawowe pojęcia oraz cel SOOP-u
- Organizacja przebiegu procesu
- Zalety ocen okresowych pracowników
- Zasady opracowywania obiektywnych kryteriów oceny opartych na opisie stanowiska pracy
- Rozmowa oceniająca – istota oraz cel
- Znaczenie rozmowy oceniającej w procesie zarządzania zasobami ludzkimi, czyli cel rozmowy oceniającej
- Strony w rozmowie oceniającej
- Korzyści oraz zagrożenia wynikające z rozmowy oceniającej
- Metody prowadzenia rozmów oceniających
- Rozmowa oceniająca – przygotowanie
- Cel przygotowywania się do rozmowy oceniającej
- Kształtowanie nastawienia pracowników do rozmowy oceniającej poprzez przekazanie im informacji o takiej procedurze
- Struktura rozmowy oceniającej
- Wstęp – przedstawienie celu rozmowy oraz warunków jej przebiegu
- Samoocena pracownika
- Ocena przełożonego
- Porównanie ocen
- Wyciągnięcie wniosków oraz zaplanowanie działań korygujących
- Ustalenie planów rozwojowych dla pracownika
- Przebieg rozmowy oceniającej
- Etapy rozmowy oceniającej
- Budowanie pozytywnej atmosfery
- Dialog w trakcie rozmowy
- Rodzaje oraz sposoby zadawania pytań w trakcie rozmowy
- Asertywność podczas rozmowy
- Skuteczna komunikacja w trakcie rozmowy oceniającej
- Techniki aktywnego słuchania
- Błędy oceny i sposoby ich eliminacji
- Rola informacji zwrotnej w rozmowie oceniającej oraz jej formy
- Sposoby formułowania zadań rozwojowych dla pracownika
- Określenie luki kompetencyjnej
- Wyznaczenie celów rozwojowych i zadań umożliwiających ich osiągnięcie
- Działania menedżera pomiędzy okresowymi rozmowami oceniającymi
Metody dydaktyczne i forma realizacji zajęć
- ćwiczenia praktyczne, gdzie uczestnicy: dużo piszą, dużo mówią, uczą się konkretnych technik
- prezentacja
- dyskusja
- mini wykład połączony z prezentacjami multimedialnymi
Szkolenie kończy się zaliczeniem. Uzyskanie zaliczenia (lub jego brak) pojawia się na certyfikacie ukończenia szkolenia. Warunkiem ukończenia szkolenia przez uczestnika jest obecność na wszystkich zajęciach.