Szkolenie przeznaczone jest dla pedagogów, nauczycieli wszystkich szczebli edukacji, wychowawców i opiekunów, pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych. W szkoleniu mogą wziąć udział wyłącznie osoby pełnoletnie.
Minimalna liczebność grupy: 10
Liczba godzin lekcyjnych: 24
Dodatkowe wymogi rekrutacyjne
- kserokopia świadectwa ukończenia szkoły średniej
Efekty kształcenia
Celem szkolenia jest wprowadzenie w teorię i praktykę pedagogiczną M. Montessori w zakresie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, pokazanie możliwości zastosowania metod pracy montessoriańskiej w przedszkolu tradycyjnym i w zastosowaniu do grupy innowacyjnej.
Program obejmuje podstawy teorii pedagogicznej M. Montessori (m.in. życie i działalność pedagogiczna M. Montessori, podstawowe elementy teorii pedagogicznej ,koncepcja wychowania dziecka w „przygotowanym otoczeniu”, rozwój dziecka, osobowość i zadania nauczyciela, obserwacja dziecka, organizacja grup Montessori w Polsce i w innych krajach).
Przedmioty i treści kształcenia
- Koncepcja wychowania w kontekście rozwoju dziecka.
- Przygotowanie do pracy nauczyciela w systemie Montessori.
- Wychowanie w przygotowanym otoczeniu.
- Wprowadzenie w metodykę pracy z pomocami Montessori.
- Instruktaże: praktyczne ćwiczenia dnia codziennego, kształcenie zmysłów, edukacja matematyczna, edukacja językowa, kosmiczna i religijna.
Metody dydaktyczne i formy realizacji zajęć
- podające: wykład, instrukcja, opis, objaśnienie, obserwacja bierna,
- poszukujące (aktywizujące): zadań otwartych, obserwacja czynna, doświadczenie,
- ekspresywne: społecznego porozumienia, przykładu osobowego, zadań inspirujących,
- praktyczne: zadań zamkniętych, ćwiczeń.
Szkolenie kończy się zaliczeniem. Uzyskanie zaliczenia (lub jego brak) pojawia się na certyfikacie ukończenia szkolenia. Warunkiem ukończenia szkolenia przez uczestnika jest obecność na wszystkich zajęciach.