- Redaktor naczelny czasopisma nie później niż do 31 października każdego roku określa zakres tematyczny kolejnego rocznika, a także zasady formalne, którymi powinni się kierować autorzy przygotowujący artykuły. Zasady te publikowane są na stronie internetowej czasopisma.
- Autorzy przygotowują prace zgodnie z wymogami redakcyjnymi i przesyłają je do redakcji w formie elektronicznej, korzystając z formularza interaktywnego zamieszczonego na stronie internetowej czasopisma. Autor jednocześnie składa wniosek o przyjęcie do recenzji wydawniczej i zawarcie umowy o wydanie utworu.
- Sekretarz redakcji sprawdza zgodność otrzymanych prac z obowiązującymi zasadami formalnymi i w ciągu 14 dni od daty otrzymania artykułu informuje autora o zauważonych brakach lub nieprawidłowościach formalnych.
- Artykuł przygotowany zgodnie z obowiązującymi w wydawnictwie zasadami formalnymi zostaje przekazany redaktorowi naczelnemu.
- Redaktor naczelny wyznacza redaktora tematycznego, którego dorobek naukowy odpowiada obszarowi tematycznemu artykułu, i przedstawia mu pracę do wstępnej oceny.
- Jeżeli w artykule zostały wykorzystane metody statystyczne, redaktor naczelny kieruje kopię pracy jednocześnie do redaktora statystycznego.
- Redaktor tematyczny przedstawia redaktorowi naczelnemu opinię o artykule w formie pisemnej, przygotowaną na przyjętym w redakcji formularzu oceny, który zawiera ocenę punktową pracy (zawartą w przedziale 0-25) oraz ocenę opisową.
- Redaktor statystyczny przedstawia redaktorowi naczelnemu pisemną opinię, dotyczącą wykorzystanych w pracy metod statystycznych, przygotowaną na przyjętym w redakcji formularzu oceny, który zawiera ocenę punktową pracy (zawartą w przedziale 0-25) oraz ocenę opisową.
- Jeżeli co najmniej jedna wstępna ocena punktowa, o której mowa w pkt. 7-8, jest niższa niż 12, ocenę taką uznaje się za negatywną, praca jest zwracana autorowi, a jej ponowne przyjęcie do oceny jest warunkowane wprowadzeniem zaleceń opiniującego.
- Jeżeli artykuł uzyska ocenę wstępną nie niższą niż 15 punktów w przypadku obu oceniających wymienionych w pkt. 7-8, ocenę taką uznaje się za pozytywną, a redaktor naczelny podejmuje decyzję o przekazaniu pracy do recenzji zewnętrznej.
- Redaktor naczelny kieruje pracę jednocześnie do dwóch recenzentów, z zastrzeżeniem, że reprezentują oni różne ośrodki akademickie (naukowo-badawcze) i nie występuje konflikt interesów pomiędzy autorem i recenzentem. Recenzja jest sporządzana na obowiązującym w wydawnictwie formularzu recenzji. Formularz ten zawiera ocenę punktową pracy (zawartą w przedziale 0-25) oraz ocenę opisową.
- Jeżeli co najmniej jedna recenzja jest negatywna (recenzent wnioskuje o odrzucenie artykułu) lub ocena punktowa w przypadku co najmniej jednej recenzji jest niższa niż 12, artykuł jest odrzucany (zwracany autorowi).
- Jeżeli w wypadku obu recenzji artykuł został dopuszczony do druku, recenzja nie zawiera uwag szczegółowych, a ocena punktowa wynosi co najmniej 12, redaktor naczelny podejmuje decyzję o przekazaniu artykułu do druku.
- Jeżeli artykuł został dopuszczony do druku przez obydwu recenzentów, ocena punktowa recenzji jest nie niższa niż 12, ale przynajmniej jedna z recenzji zawiera uwagi szczegółowe, praca jest zwracana autorowi, który zobowiązany jest się ustosunkować pisemnie do wszystkich sugestii recenzenta. Autor przedkłada poprawioną i uzupełnioną pracę wraz z opisem wprowadzonych zmian.
- Poprawiony i uzupełniony artykuł redaktor naczelny przedstawia ponownie do oceny redaktorowi tematycznemu, który sporządził opinię wstępną. Redaktor tematyczny opiniuje czy wprowadzone zmiany są właściwe; swoją opinię przedkłada redaktorowi naczelnemu, który podejmuje decyzję o przyjęciu artykułu do druku bądź jego odrzuceniu.
- W przypadku przyjęcia artykułu do druku wydawnictwo zawiera z autorem umowę o wydanie utworu.
- Po zawarciu z autorem umowy wydawniczej artykuł jest przygotowywany do druku.