Kształcenie ogólne – semestry I-III
Przedmiot | ||||
---|---|---|---|---|
BHP z elementami ergonomii | ||||
Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania | 20 | 10 | I | 4 |
Elementy statystyki | ||||
Emisja i higiena głosu | ||||
Filozofia wychowania z etyką | ||||
Historia myśli pedagogicznej | ||||
Język obcy* | ||||
Metodologia badań pedagogicznych | ||||
Pedagogika specjalna | ||||
Pierwsza pomoc przedmedyczna | ||||
Podstawy filozofii | ||||
Podstawy socjologii | ||||
Pojęcia i systemy pedagogiczne I | ||||
Pojęcia i systemy pedagogiczne II | ||||
Prawo rodzinne i opiekuńcze | ||||
Psychologia ogólna | ||||
Psychologia społeczna | ||||
Psychologia wychowania | ||||
Socjologia rodziny i wychowania | 25 | 10 | III | 3 |
Technologia informacyjna | ||||
Teoretyczne podstawy kształcenia | ||||
Teoretyczne podstawy wychowania | ||||
Wychowanie fizyczne | – | 20 | I-II | 0 |
Praktyka zawodowa | II | |||
RAZEM |
Kształcenie specjalnościowe – semestry IV-VI
Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Przedmiot | ||||
---|---|---|---|---|
Dydaktyka ogólna | ||||
Edukacja ogólnotechniczna z metodyką | 20 | – | VI | 1 |
Język obcy* | ||||
Kultura fizyczna z metodyką w edukacji elementarnej | ||||
Media w edukacji | ||||
Metodyka edukacji językowej w klasach I-III | ||||
Modele i strategie edukacji zintegrowanej | ||||
Muzyka dla dzieci z grą na instrumencie | ||||
Pedagogika społeczna | ||||
Plastyka i strategie edukacji plastycznej | ||||
Podstawy pedagogiki przedszkolnej | ||||
Podstawy pedagogiki wczesnoszkolnej | ||||
Projektowanie procesu edukacji zintegrowanej | ||||
Przedmioty do wyboru (2 przedmioty w semestrze) | ||||
Psychologia rozwojowa z elementami logopedii | ||||
Seminarium dyplomowe | ||||
Strategie w kształceniu matematycznym w klasach I-III | ||||
Wczesna edukacja środowiskowa | ||||
Wspieranie rozwoju dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi | ||||
Praktyka zawodowa | ||||
RAZEM |
Pedagogika resocjalizacyjna
Przedmiot | ||||
---|---|---|---|---|
Dydaktyka ogólna | ||||
Język obcy* | – | 60 | IV-V | 4 |
Metodyka pracy korekcyjnej z dziećmi z zaburzeniami w zachowaniu | ||||
Metodyka pracy kuratora sądowego | ||||
Metodyka pracy resocjalizacyjnej | ||||
Metodyka resocjalizacji w środowisku otwartym | ||||
Patologie społeczne z elementami kryminologii | ||||
Pedagogika penitencjarna | ||||
Pedagogika resocjalizacyjna | ||||
Pedagogika społeczna | ||||
Podstawy prawne resocjalizacji | ||||
Pomoc postpenitencjarna | ||||
Praca socjalna | ||||
Praca z rodziną dysfunkcyjną | ||||
Profilaktyka i terapia uzależnień | ||||
Przedmioty do wyboru | ||||
Psychologia kliniczna i społecznego niedostosowania | ||||
Seminarium dyplomowe | ||||
Praktyka zawodowa | ||||
RAZEM |
Pedagogika społeczno-opiekuńcza
Przedmiot | ||||
---|---|---|---|---|
Diagnoza w działalności społeczno-opiekuńczej | ||||
Dydaktyka ogólna | 10 | 10 | IV | 2 |
Gerontologia z opieką paliatywną | ||||
Język obcy* | ||||
Metodyka pracy społeczno-opiekuńczej w szkole i innych placówkach oświatowo-wychowawczych | ||||
Metodyka terapii zajęciowej | ||||
Negocjacje i mediacje w pracy społeczno-opiekuńczej | ||||
Patologie społeczne z elementami kryminologii | ||||
Pedagogika resocjalizacyjna | ||||
Pedagogika społeczna | ||||
Podstawy pracy społeczno opiekuńczej | ||||
Polityka, profilaktyka i diagnoza potrzeb społecznych i środowiskowych | ||||
Praca socjalna i środowiskowe projekty opiekuńczo-socjalne | ||||
Praca z rodziną dysfunkcyjną | ||||
Profilaktyka i terapia uzależnień | ||||
Przedmioty do wyboru (2 przedmioty w semestrze) | ||||
Psychologia rodziny | ||||
Seminarium dyplomowe | ||||
Socjoterapia | ||||
Praktyka zawodowa | ||||
RAZEM |
*Język obcy dodatkowy – do wyboru język niemiecki, francuski, włoski, hiszpański, rosyjski (semestry I-IV).
**W każdym z semestrów IV-VI studenci wybierają dwa spośród przedmiotów znajdujących się na liście przedmiotów do wyboru.
Przedmioty do wyboru
- Coaching w resocjalizacji
- Dydaktyka dialogu
- Dziecko w świecie mediów elektronicznych
- Edukacja zdrowotna
- Historia i kultura regionu
- Interwencja kryzysowa
- Komputery w edukacji elementarnej
- Komunikacja interpersonalna
- Kultura bycia
- Kultura języka
- Literatura dziecięca
- Metody stymulowania rozwoju dziecka w przedszkolu
- Negocjacje i mediacje w resocjalizacji
- Nowoczesna edukacja w epoce cyfrowej
- Organizacja czasu wolnego dzieci i młodzieży
- Pedagogika zabawy
- Podstawy organizowania i kierowania placówkami oświatowymi i wychowawczymi
- Podstawy poradnictwa
- Podstawy prawa karnego
- Polityka i profilaktyka społeczna
- Praca z grupami mniejszościowymi
- Projektowanie strategii edukacyjnych w przedszkolu
- Psychopatologie z elementami psychiatrii
- Rozwijanie zainteresowań uczniów
- Rynek pracy i polityka zatrudnienia
- Rynki edukacyjne
- Stymulowanie aktywności muzycznej dziecka
- Warsztat pracy menedżera
- Warsztaty pracy z osobami uzależnionymi i bezdomnymi
- Wiedza o języku
- Wprowadzenie do ekonomii
- Współczesne kierunki pedagogiczne
- Współczesny system edukacji w Polsce
- Wybrane problemy terapii zaburzeń rozwoju. Kształtowanie umiejętności diagnostycznych
- Zagadnienia współczesnego zarządzania