Praktyka stanowi integralną część programu studiów na kierunku Zarządzanie.
Główne cele praktyki to:
- zapoznanie się z procesem zarządzania i zasadami funkcjonowania podmiotów gospodarczych, instytucji i innych organizacji,
- poznanie struktur i mechanizmów funkcjonowania przedsiębiorstw, organizacji, instytucji sektora publicznego i prywatnego;
- nabycie wiedzy teoretycznej i umiejętności praktycznych z zakresu zarządzania oraz finansów i rachunkowości poprzez obserwację i współuczestnictwo w realizacji zadań związanych z rozwiązywaniem problemów praktycznych w tym obszarze;
- nabycie umiejętności pozyskiwania, analizowania i ewidencji materiałów źródłowych z zakresu zarządzania;
- przygotowanie do realizacji podstawowych zadań w obszarze zarządzania w różnego rodzaju przedsiębiorstwach i instytucjach;
- posługiwanie się językiem specjalistycznym z zakresu zarządzania;
- zapoznanie się z aspektami psychosocjologicznymi i etycznymi środowiska pracy, w szczególności, odpowiedzialnością, kształtowaniem relacji interpersonalnych, dyscypliną, funkcjonowaniem hierarchii organizacyjnej oraz zachowań organizacyjnych;
- poznanie oczekiwań rynku pracy oraz poprawa swojej pozycji na rynku pracy;
- nawiązanie kontaktów zawodowych, umożliwiających wykorzystanie ich w momencie przygotowywania pracy dyplomowej oraz poszukiwania pracy.
Koordynatorem całokształtu spraw związanych z organizacją i przebiegiem praktyk jest Pełnomocnik Rektora ds Kształcenia i Studentów. Pełnomocnik powołuje opiekunów praktyk. Do zadań opiekunów praktyk należy między innymi zatwierdzanie indywidualnego programu praktyki oraz ocena osiągniętych w ramach praktyki efektów uczenia się.
Miejsce odbywania praktyki
Praktykę studenci mogą odbywać w podmiotach gospodarczych i organizacjach dowolnego typu, w szczególności w: przedsiębiorstwach, w których występują m. in. działy: handlowy, sprzedaży, marketingu, kadr, szkoleń, finansów, rachunkowości, produkcji; organach administracji samorządowej i państwowej; bankach, biurach rachunkowych; biurach doradztwa podatkowego; urzędach skarbowych; organach administracji lokalnej; samorządowej; placówkach sektora handlowego; finansowego; biurach maklerskich; agencjach reklamowych, konsultingowych; szkoleniowych; firmach logistycznych; spedycyjnych; instytucjach naukowo-badawczych oraz innych podmiotach pod warunkiem, iż zakres wykonywanych w nich zadań jest zgodny z wybraną specjalnością.
Organizacja i wymiar praktyki
Studenci odbywają praktykę w trakcie VI semestru (4 tygodnie) – po 8 godzin (7 godz. studenci niepełnosprawni) 60 min. dziennie. Punkty ECTS są wliczane do VI semestru. Dopuszcza się możliwość realizacji praktyki od semestru IV za uprzednią zgodą Pełnomocnika Rektora ds. Kształcenia i Studentów
Szczegółowe zasady odbywania praktyk zawierają regulaminy odbywania praktyk na tym kierunku, zgodne z realizowanymi programami kształcenia:
Opiekunowie praktyk
Umowa o realizację praktyki i zwolnienie z praktyki
Dokumenty do pobrania
Praktyka na kierunku Zarządzanie – studia I stopnia o profilu ogólnoakademickim | |
---|---|
Regulamin praktyk | Regulamin praktyk na kierunku Zarządzanie – studia I stopnia, profil ogólnoakademicki |
Umowa o praktykę (załącznik 1) | Umowa o praktykę |
Indywidualny program praktyki (załącznik 2) | Indywidualny program praktyki |
Raport z przebiegu praktyki (załącznik 3) | Raport z przebiegu praktyki |
Wykaz instytucji, z którymi MWSE podpisała okresowe umowy o realizację praktyk studenckich na kierunku Zarządzanie
Lp. | Nazwa instytucji | Adres | Okres obowiązywania umowy |
---|---|---|---|
Urzędy gmin i miast / Instytucje administracji publicznej | |||
1. | Powiatowy Urząd Pracy w Tarnowie | pl. gen. J. Bema 3, 33-100 Tarnów | 1.09.2020-30.09.2022 |
2. | Urząd Gminy Pleśna | Pleśna 240, 33-171 Pleśna | umowa na czas nieokreślony |
3. | Urząd Miejski w Dąbrowie Tarnowskiej | ul. Rynek 34, 33-200 Dąbrowa Tarnowska | 1.10.2020-31.12.2021 |
4. | Urząd Miejski w Ryglicach | ul. Rynek 9, 33-160 Ryglice | umowa na czas nieokreślony |
5. | Urząd Miasta Tarnowa | ul. Mickiewicza 2, 33-100 Tarnów | 1.01.2021-31.12.2021 |
6. | Urząd Miejski w Tuchowie | ul. Rynek 1, 33-170 Tuchów | 1.10.2020-31.12.2022 |
7. | Urząd Miejski w Żabnie | ul. Władysława Jagiełły 1, 33-240 Żabno | 7.09.2020-30.09.2022 |
Urzędy skarbowe / Instytucje finansowe / Biura rachunkowe | |||
8. | Bank Spółdzielczy w Szczucinie | ul. Dr Rudnickiego 5, 33-230 Szczucin | umowa na czas nieokreślony |
9. | Drugi Urząd Skarbowy w Tarnowie | al. Solidarności 5-9b, 33-100 Tarnów | umowa na czas nieokreślony |
10. | Kancelaria Podatkowa Iwona Płaneta | ul. Konarskiego 9, 33-100 Tarnów | umowa na czas nieokreślony |
11. | Biuro Rachunkowe Ad rem | ul. 1 Maja 2/4, 33-100 Tarnów | umowa na czas nieokreślony |
Przedsiębiorstwa | |||
12. | ATB Tamel S.A. | ul. Elektryczna 6, 33-100 Tarnów | umowa na czas nieokreślony |
13. | Cortex Chemicals Sp. z o.o. | ul. Malczewskiego 8, 33-100 Tarnów | umowa na czas nieokreślony |
14. | Eurokonsultant | ul. Kościuszki 37 A, 33-100 Tarnów | umowa na czas nieokreślony |
15. | Kupiec S.A. | ul Słoneczna 28-30, 33-100 Tarnów | umowa na czas nieokreślony |
16. | Lenze Tarnów | ul. Kochanowskiego 30, 33-100 Tarnów | umowa na czas nieokreślony |
17. | Purinova Sp. z o.o., oddział w Tarnowie | ul. Malczewskiego 8, 33-100 Tarnów | umowa na czas nieokreślony |
18 | Zakład Usług Komunalnych w Zakliczynie | ul. Krakowska 11, 32-840 Zakliczyn | umowa na czas nieokreślony |
Inne | |||
19. | Miejski Zarząd Cmentarzy | ul. Bernardyńska 24, 33-100 Tarnów | umowa na czas nieokreślony |
20. | Salon Podróży Travelplanet S.A | ul. Krakowska 25, 33-100 Tarnów | umowa na czas nieokreślony od dnia 9.09.2020 |
21. | Szpital Specjalistyczny im. E. Szczeklika | ul. Szpitalna 13, 33-100 Tarnów | 1.09.2020-31.08.2022 |
22. | Tarnowskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o.o. | ul. Graniczna 8A, 33-100 Tarnów | umowa na czas nieokreślony |
23. | Tarnowskie Wodociągi Sp. z o.o. | ul. Narutowicza 37, 33-100 Tarnów | 1.02.2019-31.10. 2021 |