Celem specjalności Zarządzanie w turystyce i rekreacji jest kształcenie pracowników na potrzeby branży turystycznej i rekreacyjnej, podmiotów działających na rynku krajowym i zagranicznym: przedsiębiorstw organizujących i pośredniczących w sprzedaży gotowych produktów turystycznych (touroperatorów, pośredników i agentów turystycznych) oraz podmiotów świadczących usługi turystyczne (przedsiębiorstw transportowych, hotelarskich, świadczących usługi rekreacyjno-sportowe, zajmujących się informacją i promocją turystyczną). Absolwent specjalności Zarządzanie w turystyce i rekreacji posiada wiedzę teoretyczną i praktyczną z zakresu nauk o zarządzaniu i nauk pokrewnych dotyczącą istoty, prawidłowości i problemów funkcjonowania organizacji w sektorze turystycznym (przedsiębiorstw, instytucji publicznych, fundacji itp.) w zakresie zarządzania strategicznego, operacyjnego i taktycznego przedsiębiorstwami turystycznymi, również w zakresie metod badań poszczególnych obszarów ich działalności (np. badania rynku, analiza strategiczna, analizy finansowa, ocena efektywności projektów inwestycyjnych, ocena zasobów ludzkich). Rozpoznaje skutki przyrodnicze, ekonomiczne i społeczne przemian gospodarki turystycznej państw i regionów. Potrafi dokonać oceny i wyboru optymalnych rozwiązań w zakresie prowadzonej działalności turystycznej i rekreacyjnej oraz ich wpływu na otoczenie geograficzne przedsiębiorstwa. Potrafi wyjaśniać i interpretować ekonomiczne i przyrodnicze uwarunkowania funkcjonowania przedsiębiorstwa turystycznego, a następnie dobrać odpowiednie metody i narzędzia do opisu oraz analizy problemów i obszarów działalności organizacji turystycznej i jej otoczenia. Świadomie i kompetentnie pełni rolę przedsiębiorcy, pracownika i konsumenta turystycznego. Potrafi wziąć odpowiedzialność za powierzone mu zadania, a także zadbać o klimat i atmosferę w miejscu pracy. Jest przygotowany do kierowania zespołem i zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwach sektora prywatnego i publicznego. Posiada umiejętności skutecznego komunikowania się, negocjowania i przekonywania oraz pracy w zespole.
Absolwent studiów drugiego stopnia kierunku Zarządzanie o specjalności Zarządzanie turystyką i rekreacją posiada kwalifikacje do organizowania pracy oraz podejmowania przedsięwzięć w sferze turystyki i rekreacji, a także kwalifikacje do pracy w podmiotach i instytucjach działających na rynku usług turystycznych i rekreacyjnych. Absolwent jest przygotowany do pracy na stanowiskach specjalistycznych menedżerów średniego i wyższego szczebla, doradców i konsultantów w organizacjach w sferze turystyki i rekreacji, a także do prowadzenia własnej działalności gospodarczej.