Absolwent specjalności Pedagogika społeczna z pracą socjalną dysponuje rzetelnym przygotowaniem o charakterze interdyscyplinarnym oraz szczegółową wiedzą w zakresie teorii pedagogicznych (w tym pedeutologii oraz współczesnych trendów i myśli pedagogicznych), problematyki etyczno-filozoficznej, jak również pogłębioną wiedzą socjologiczną i psychologiczną, umożliwiającą praktyczną współpracę z szeroko rozumianym środowiskiem społecznym (rodziną, lokalnymi instytucjami wspierającymi i socjalnymi).
Absolwent dostrzega potrzebę szerzenia sprawiedliwości społecznej prowadzącej do podniesienia jakości życia, a także konieczność podejmowania działań psychopedagogicznych, doradczych i wspierających w środowisku społecznym, animacji i tworzenia korzystnych warunków funkcjonowania i pracy. Potrafi w sposób praktyczny diagnozować problemy socjalne, przeciwdziałać im oraz prowadzić skuteczne działania, których celem jest przywrócenie jednostkom i rodzinom ich naturalnej zdolności do samodzielnego zaspokajania potrzeb. Rozumie potrzebę prowadzenia działań profilaktycznych (ukierunkowanych na rodzinę i osoby samotne) będących uzupełnieniem istniejącego systemu polityki społecznej. Potrafi poprawnie zorganizować i nieść pomoc ludziom znajdującym się w trudnych sytuacjach, związanych z problemami materialnymi, ale też psychicznymi, emocjonalnymi, udzielając im specjalistycznego wsparcia.