Sylwetka absolwenta
Celem studiów jest praktyczne przygotowanie słuchaczy do prowadzenia sesji coachingowych w środowisku biznesu. Absolwenci uzyskają jedenaście kompetencji coachingowych, poznają modele przeprowadzania profesjonalnych sesji coachingowych. Nabywają praktyczne umiejętności skutecznej komunikacji interpersonalnej, w tym prowadzenia negocjacji, mediacji i dialogu w relacjach zawodowych i osobistych.
W trakcie studiów słuchacze poznają narzędzia coachingowe mistrzów coachingu. Ważnym celem zajęć jest także przekazanie zasad etycznych w coachingu oraz wymogów postawy coacha. W toku zajęć warsztatowych słuchacze w sposób praktyczny zapoznają się z prowadzeniem sesji coachingowych i rozmów w kulturze coachingowej.
Adresatami oferty są menedżerowie, dyrektorzy, kierownicy, pracownicy działów personalnych, psychologowie, pedagodzy, rehabilitanci, trenerzy biznesu, nauczyciele pragnący zwiększyć efektywność wykorzystywanych metod dydaktycznych oraz wszyscy, których pasjonuje rozwój osobisty i chcieliby w tym obszarze zdobyć unikalne umiejętności.
Ramowy program studiów
I semestr | ||||
---|---|---|---|---|
Lp. | Nazwa przedmiotu | Liczba godz.(W/Ć) | Forma zal./pkt ECTS | |
1. | Podstawy zarządzania i organizacji | 20 | 10 | Zal./10 |
2. | Wprowadzenie do coachingu. Wyznaczenie celów, kompetencje coachingowe | 7 | 25 | E/12 |
3. | Inteligencja emocjonalna coacha. Zarządzanie emocjami | 6 | 18 | Zal./8 |
Razem I semestr (W+Ć) | 86 godz. | 30 pkt | ||
II semestr | ||||
4. | Przekonania i wartości w coachingu | 6 | 18 | Zal./6 |
5. | Modele rozmów coachingowych i sponsorowanie ludzkiego potencjału | 5 | 15 | E/9 |
6. | Coaching w rozwoju kapitału intelektualnego organizacji i jej pracowników | 10 | 10 | Zal./5 |
7. | Seminarium dyplomowe | – | 20 | zal./10 |
Razem II semestr (W+Ć) | 84 godz. | 30 pkt | ||
Razem I, II semestr (W+Ć) | 170 godz. | 60 pkt |
Legenda: W – wykład, Ć – ćwiczenia; Formy zaliczenia: Z – zaliczenie na ocenę, E – egzamin na ocenę, P – zaliczenie na prawach egzaminu na ocenę, Zal. – zaliczenie bez oceny
Uruchomienie obszaru tematycznego w danym semestrze jest uzależnione od liczby kandydatów.