Studia podyplomowe w Małopolskiej Wyższej Szkole Ekonomicznej w Tarnowie przeznaczone są dla absolwentów studiów wyższych, którzy pragną poszerzyć i uaktualnić swoją wiedzę, uzyskać dodatkowe kwalifikacje w wykonywanym zawodzie lub zmienić zawód, a także dla przedsiębiorców i biznesmenów posiadających dyplom ukończenia wyższej uczelni, którzy są zainteresowani zweryfikowaniem swojej praktycznej wiedzy w oparciu o najnowsze osiągnięcia nauki.
Wysoka jakość oferowanych studiów podyplomowych gwarantowana jest dzięki:
- doświadczonej i zorientowanej praktycznie kadrze nauczającej, składającej się w większości z praktyków i specjalistów w poszczególnych dziedzinach,
- innowacyjnym programom nauczania, ukierunkowanym na największe potrzeby rynku,
- różnorodności metod nauczania,
- nowoczesnej infrastrukturze dydaktycznej.
Oferta studiów podyplomowych
- Coaching
- Doradztwo zawodowe i personalne
- Kompetencje menedżerskie w biznesie
- Pedagog szkolny (dla osób posiadających przygotowanie pedagogiczne)
- Przedsiębiorczość dla nauczycieli
- Rachunkowość i zarządzanie finansami przedsiębiorstw z elementami controllingu
- Wycena nieruchomości
- Zarządzanie bezpieczeństwem i higieną pracy
- Zarządzanie placówkami medycznymi
Programy poszczególnych specjalistycznych obszarów tematycznych nakierowane są w dużym stopniu na ukształtowanie praktycznych i specjalistycznych umiejętności przyszłych absolwentów. Na taki profil oferowanych programów ma wpływ zainteresowanie samych słuchaczy, jak również sygnały płynące z praktyki gospodarczej, a zwłaszcza z rynku pracy.
Poszczególne obszary tematyczne składają się z przedmiotów i bloków tematycznych w łącznej liczbie od 160 do 540 godzin zajęć dydaktycznych, trwających dwa, trzy lub cztery semestry. Moduły przewidziane w ramach poszczególnych obszarów tematycznych są obowiązkowe.
Organizacja studiów podyplomowych
Zajęcia na studiach podyplomowych prowadzone są w systemie niestacjonarnym i odbywają się w soboty i niedziele (w wyjątkowych wypadkach także w piątki w godzinach popołudniowych). Zajęcia dydaktyczne realizowane są zgodnie z harmonogramem zajęć, który uczestnicy otrzymują przed ich rozpoczęciem. Uczelnia zastrzega sobie prawo dokonywania zmian w harmonogramach zajęć, o czym uczestnicy są informowani z wyprzedzeniem drogą elektroniczną.
Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest zaliczenie wszystkich modułów prowadzonych w ramach studiów, zaliczenie praktyki (w przypadku obszarów tematycznych, w ramach których jest ona wymagana), przygotowanie pracy dyplomowej oraz pozytywny wynik egzaminu końcowego (obrona pracy dyplomowej). Po spełnieniu tych warunków absolwenci otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych.
Szczegółowe zasady rekrutacji kandydatów, organizacji zajęć dydaktycznych oraz płatności za studia znajdują się w Regulaminie studiów podyplomowych Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie.
Zasady rekrutacji na studia podyplomowe
Opłaty
Organizacją i koordynacją studiów zajmuje się:
Dziekanat
33-100 Tarnów, ul. Waryńskiego 14
tel. +48 14 688 00 14, 14 65 65 515, 14 65 65 518, 14 65 65 520
fax +48 14 65 65 519
e-mail: dziekanat@mwse.edu.pl
Najczęściej zadawane pytania
Studia podyplomowe
Jak często odbywają się zjazdy na studiach podyplomowych?
Zjazdy na studiach podyplomowych odbywają się co dwa tygodnie, tj. piątek, sobota, niedziela, jednak staramy się, aby jak najmniej obciążać słuchaczy zajęciami w piątki.
Kto prowadzi zajęcia na studiach podyplomowych?
Zajęcia na studiach podyplomowych prowadzą eksperci – praktycy (lekarze) z instytucji i placówek Tarnowa lub regionu, specjaliści z danej dziedziny, jak również nauczyciele akademiccy Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie oraz innych uczelni, np. Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie itp.
Czy słuchacze studiów podyplomowych mogą ubiegać się o stypendia studenckie?
Obowiązująca ustawa Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce nie przewiduje środków na stypendia dla słuchaczy studiów podyplomowych. W związku z tym nie ma możliwości uzyskania stypendium.
Czy Uczelnia posiada parking dla słuchaczy studiów podyplomowych?
Lokalizacja budynków Uczelni w bardzo bliskiej odległości od Rynku i centrum miasta powoduje, że istniejąca infrastruktura nie pozwala na przeznaczenie miejsc parkingowych dla studentów/słuchaczy. Należy pamiętać jednak o tym, iż parkingi miejskie są bezpłatne w od poniedziałku do piątku po godz. 18.00, w soboty po godz. 13.00, a w niedziele przez cały dzień.
Czy uczelnia zapewnia noclegi dla słuchaczy studiów podyplomowych?
Uczelnia nie oferuje miejsc noclegowych. Istnieje natomiast możliwość rezerwacji noclegu w innych placówkach na terenie Tarnowa.
Czy dokumenty rekrutacyjne należy złożyć osobiście czy można przesłać je pocztą?
Kompletne dokumenty mogą zostać przesłane pocztą. Kandydat na studia podyplomowe powinien jednak zgłosić się osobiście w Dziekanacie (Tarnów, ul. Szeroka 9) aby podpisać umowę o realizację studiów i przedłożyć oryginały przesłanych dokumentów (pracownik Dziekanatu potwierdzi zgodność przedstawionych kopii z oryginałami).
Jak płacić za studia, czy można wpłacać w ratach?
Uczestnicy studiów podyplomowych uiszczają czesne za poszczególne semestry studiów w równych ratach miesięcznych płatnych do 15 dnia każdego miesiąca nauki. Każdy semestr trwa 4 miesiące tj. od listopada do lutego (zimowy) oraz od marca do czerwca (letni).
Kiedy należy złożyć dziennik praktyki?
Dziennik praktyki należy złożyć w terminie do dwóch tygodni od daty zakończenia semestru, w ramach którego praktyka była realizowana.
Jakie dokumenty otrzymuję po ukończeniu studiów podyplomowych?
Absolwent otrzymuje świadectwo ukończenia studiów podyplomowych, zgodnie z obowiązującą ustawą Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce.
W jakich godzinach odbywają się zajęcia na studiach podyplomowych?
Zdecydowana większości zajęć realizowana jest w soboty i niedziele pomiędzy godz. 8:30 a 16:30. W przypadku organizacji zajęć dydaktycznych w piątki, mieszczą się one w przedziale godzin 16.15-20.00.
Kiedy udostępniany jest harmonogram zajęć na dany semestr?
Harmonogram jest publikowany na co najmniej tydzień przed planowanym rozpoczęciem zajęć w danym semestrze. Termin rozpoczęcia zajęć, jak również sam harmonogram jest ogłaszany na stronie internetowej Uczelni oraz za pośrednictwem Wirtualnego Dziekanatu na indywidualnych kontach słuchaczy.