Absolwent studiów drugiego stopnia na kierunku Zarządzanie na specjalności Marketing posiada wiedzę teoretyczną i praktyczną z zakresu nauk o zarządzaniu i nauk pokrewnych, ze szczególnym uwzględnieniem wiedzy dotyczącej analizy i prawidłowości problemów występujących w otoczeniu organizacji, projektowania i doskonalenia systemu komunikowania się podmiotu z rynkiem, zachowania konsumentów na rynku, identyfikacji i kształtowania potrzeb klientów i kooperantów – integralnie powiązane z zaopatrzeniem, produkcją i sprzedażą. Nadto zna instrumenty i działania z zakresu marketing-mix, tj. metodyki projektowania i doskonalenia produktu, dystrybucji i promocji oraz polityki cen. Zna zasady budowy planu marketingowego, zwłaszcza techniki określenia celów marketingowych organizacji, badania rynku, analizy konkurencji, potrafi dokonać wyboru instrumentów i środków marketingu i zarządzania nim, budżetu oraz monitorowania wyników działalności marketingowej organizacji. Posiada umiejętności analizy i oceny zjawisk i procesów zarządzania marketingiem w różnej skali oraz projektowania i podejmowania decyzji zarządczych, operacyjnych. Posiada kwalifikacje do pracy w działach, (komórkach) marketingu, organizacji i zarządzania operacyjnego, działach logistyki, zaopatrzenia i sprzedaży. Jest przygotowany do pracy na stanowiskach doradców, konsultantów z zakresu zarządzania i marketingu, menedżerów średniego i wyższego szczebla zarządzania.