Absolwent specjalności Pedagogika resocjalizacyjna z elementami kryminologii dysponuje wiedzą pedagogiczną, socjologiczną i psychologiczną niezbędną do zrozumienia społeczno-kulturowego kontekstu funkcjonowania człowieka. Wyposażony jest w wiedzę na temat etiologii przestępczości i diagnozowania różnorodnych zjawisk społecznych. Ponadto posiada wiedzę w zakresie prawa karnego i prawa wykroczeń, kryminologii, projektowania oddziaływań profilaktycznych i resocjalizacyjnych, metodyki pracy środowiskowej, prowadzenia mediacji i negocjacji. Posiada znajomość procesów zachodzących we współczesnym społeczeństwie, zarówno w wymiarze instytucjonalnym, jak i pozainstytucjonalnym. Absolwent legitymuje się ukształtowanymi umiejętnościami praktycznymi niezbędnymi do podejmowania działań pedagogicznych, resocjalizacyjnych, interwencyjnych i wychowawczych.
Absolwent posiada kompetencje niezbędne do diagnozowania problemów i podejmowania działań resocjalizacyjnych i profilaktycznych w placówkach socjalizacyjnych, resocjalizacyjnych, jednostkach penitencjarnych, placówkach wsparcia dziennego, interwencyjnych, ośrodkach kuratorskich, placówkach dla nieletnich (np. ośrodkach szkolno-wychowawczych, młodzieżowych ośrodkach socjoterapeutycznych, policyjnych izbach dziecka, schroniskach dla nieletnich, zakładach poprawczych), w zakładach karnych, aresztach śledczych, służbach sądowych i więziennych oraz jednostkach prewencyjnych policji. Absolwent może ubiegać się o zatrudnienie w sektorze służb publicznych zajmujących się przestępczością, dewiacjami społecznymi, porządkiem publicznym.
Absolwenta cechuje umiejętność refleksyjnego spojrzenia na własną rolę zawodową oraz pogłębione rozumienie rzeczywistości edukacyjnej, twórcze podejście do metod i form pracy pedagogicznej, wrażliwość na problemy społeczne, otwartość na rozwiązania alternatywne, gotowość do działania w sytuacjach kryzysowych i zagrożenia społecznego, stanowczość i zdecydowanie oraz umiejętność działania kooperatywnego.
Absolwent zna język obcy na poziomie biegłości B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy, posługuje się językiem specjalistycznym z zakresu pedagogiki.