Absolwent specjalności Pedagogika resocjalizacyjna ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę z zakresu pedagogiki, psychologii, socjologii, terapii i metodologii, a także szczegółową oraz zorientowaną praktycznie wiedzę specjalistyczną dotyczącą resocjalizacji. Wiedza ta obejmuje m.in. współczesne systemy, koncepcje i modele resocjalizacyjne, alternatywne sposoby pracy z jednostkami niedostosowanymi społecznie, dopuszczającymi się czynów zabronionych i przejawiającymi zaburzenia w zachowaniu oraz problematykę dotyczącą często spraw pomijanych w dydaktyce akademickiej z zakresu pedagogiki resocjalizacyjnej, a stanowiącą jej istotny element, odnoszącą się do praw człowieka, ofiary przestępstwa oraz kryminalistyki.
Absolwent potrafi odpowiednio zaplanować i w sposób praktyczny przeprowadzić postępowanie diagnostyczne oraz właściwie dobrać metody i środki oddziaływania. Jest zdolny do podejmowania sprawnych, skutecznych działań interwencyjnych, które mają na celu pomoc osobom znajdującym się w sytuacjach trudnych, kryzysowych, jak również do prowadzenia działań prewencyjnych w stosunku do osób przejawiających zachowania ryzykowne.
Dostrzega konieczność praktycznego zindywidualizowanego oddziaływania pedagogicznego w odniesieniu do jednostek zagrożonych bądź objętych wszelkiego rodzaju patologiami społecznymi. Odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki zarówno w perspektywie krótko, jak i długookresowej. Czuje się odpowiedzialny wobec ludzi, dla których dobra stara się działać. Potrafi w sposób praktycznie współpracować na szczeblu lokalnym, regionalnym, krajowym, europejskim i globalnym. Zna język obcy, wykorzystuje w swojej pracy najnowsze metody aktywizujące i behawioralno-poznawcze.
Absolwent kierunku pedagogika resocjalizacyjna dysponuje kwalifikacjami do podjęcia pracy w instytucjach państwowych, samorządowych i pozarządowych realizujących zadania z obszaru resocjalizacji i prewencji. Może zatem podjąć zatrudnienie m.in. w zakładach karnych, zakładach poprawczych, ośrodkach opiekuńczo-wychowawczych, kuratorskiej służbie sądowej, ośrodkach socjoterapii, świetlicach środowiskowych, policji, straży miejskiej, straży granicznej, poradniach pedagogicznych oraz w placówkach zajmujących się leczeniem uzależnień. Absolwent studiów drugiego stopnia może prowadzić indywidualną praktykę pedagogiczną.