Kurs adresowany jest do osób pełnoletnich pragnących doskonalić swój warsztat zawodowy, w szczególności do pedagogów, psychologów szkolnych, nauczycieli oraz wychowawców w placówkach opiekuńczo-wychowawczych.
Minimalna liczebność grupy: 15
Maksymalna liczebność grupy: 40
Liczba godzin lekcyjnych: 30
Dodatkowe wymagania rekrutacyjne
- Wykształcenie minimum średnie – do dokumentacji rekrutacyjnej należy dołączyć kserokopię świadectwa/dyplomu ukończenia szkoły średniej/wyższej.
Efekty kształcenia
Kurs obejmuje omówienie najczęściej występujących problemów w pracy z uczniem. Ukazane zostaną możliwości rozwiązywania tych problemów i przezwyciężania pojawiających się trudności.
Celem kursu jest nabycie przez uczestników umiejętności rozpoznawania sytuacji ucznia, wczesnego diagnozowania zaburzeń pojawiających się w procesie dydaktycznym i wychowawczym, określania ich charakteru i przyczyn oraz poszukiwania najlepszych sposobów niwelowania trudności. Uczestnicy zdobędą wiedzę na temat wybranych metod stosowanych w terapii pedagogicznej, wzbogacając swój warsztat pracy terapeutycznej z dziećmi i młodzieżą.
Przedmioty i treści kształcenia
- Diagnoza i terapia uczniów.
- Rozwijanie wybranych umiejętności psychospołecznych uczniów.
- Wybrane metody terapii z dziećmi i młodzieżą.
- Działania nauczyciela – zagadnienia praktyczne i propozycje zajęć.
Metody dydaktyczne i formy realizacji zajęć
- podające: wykład, instrukcja, opis, objaśnienie, obserwacja bierna,
- poszukujące (aktywizujące): zadań otwartych, obserwacja czynna, doświadczenie,
- ekspresywne: społecznego porozumienia, przykładu osobowego, zadań inspirujących,
- praktyczne: zadań zamkniętych, ćwiczeń.
Terminy zajęć są ustalane z grupą w zależności od preferencji uczestników. Po ukończeniu kursu uczestnik otrzymuje świadectwo ukończenia kursu.