Na podstawie zebranej dokumentacji powypadkowej (zapis wyjaśnień poszkodowanego, zapis wyjaśnień świadka/ów, notatka służbowa przełożonego lub nauczyciela akademickiego, dokumentacja lekarska) – powołany zespół powypadkowy (pracownik Inspektoratu BHP oraz przedstawiciel załogi) ustala okoliczności i przyczyny wypadku.
Jeśli zgodnie z definicją wypadku przy pracy (za wypadek przy pracy uważa się nagłe zdarzenie wywołane przyczyną zewnętrzną powodujące uraz lub śmierć, które nastąpiło w związku z pracą) dane zdarzenie spełnia jej wymogi, to mamy do czynienia z wypadkiem przy pracy. Zespół powypadkowy sporządza Protokół ustalenia okoliczności i przyczyn wypadku przy pracy, który zatwierdzany jest przez Rektora i Kanclerza (Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 lipca 2009 r. w sprawie ustalania okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy Dz.U. nr 105, poz. 870).
Posted in: Bezpieczeństwo i higiena pracy