W wyniku współpracy nawiązanej przez Katedrę Nauk o Wychowaniu ze Szkołą Podstawową nr 17 w Tarnowie-Mościcach studenci, korzystając z wieloletniego doświadczenia kadry pedagogicznej tej placówki, mają możliwość wzbogacenia nabytych w trakcie zajęć wiadomości teoretycznych o wiedzę praktyczną.
W ramach realizowanych w uczelni zajęć dydaktycznych studenci pedagogiki poprowadzili w szkole podstawowej zajęcia dla dzieci z klasy drugiej. Mogli przy tym w praktyce wykorzystać poznane na zajęciach metody pracy z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym, ocenić posiadane predyspozycje i umiejętności niezbędne w pełnieniu roli nauczyciela, wychowawcy i opiekuna. Studenci poznali metody planowania pracy pedagogicznej i wychowawczej oraz techniki prowadzenia dokumentacji zajęć, mieli możliwość rozwijania kompetencji komunikacyjnych na płaszczyźnie student-dziecko-nauczyciel.
– Myślę, że prowadzenie takich praktycznych zajęć z dziećmi jest naprawdę interesującym doświadczeniem dla nas studentów pedagogiki. Mieliśmy możliwość poznać środowisko szkolne oraz warunki pracy, jakie stwarza, otrzymaliśmy także od wychowawcy klasy cenne wskazówki i rady, które wykorzystamy w przyszłości – mówi Natalia Niewola – studentka II roku pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej.