O relacjach nauczycieli z uczniami debatowano w trakcie corocznej konferencji Katedry Nauk o Wychowaniu, która miała miejsce 18 czerwca 2015 r.
Prelegenci i uczestnicy spotkania próbowali między innymi odpowiedzieć na pytania: Czy nowoczesny nauczyciel to kumpel, czy mistrz, a może coach? Czy relacja nauczyciel – uczeń ma być oparta na zasadzie hierarchii, czy partnerstwa? Czy nauczyciel ma być ekspertem i liderem, czy przewodnikiem lub stymulatorem rozwoju zainteresowań ucznia?
Patronat Honorowy nad Konferencją objęli: Prezydent Miasta Tarnowa, Rzecznik Praw Dziecka, Przewodniczący Polskiego Stowarzyszenia im. Janusza Korczaka w Warszawie oraz Rektor MWSE. Obecni byli przedstawiciele władz Uczelni: Rektor prof. Michał Woźniak, który otworzył konferencję, Kanclerz mgr Zofia Kozioł, wicekanclerz mgr Renata Mielak. Władze miasta reprezentowała Pani Dorota Krakowska, Zastępca Prezydenta Tarnowa.
Pierwszej sesji przewodniczył prof. Janusz Morbitzer. W tej sesji prof. Katarzyna Potyrała – reprezentująca Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie – zaprezentowała temat Profil nowoczesnego nauczyciela vs tradycja edukacji nauczycielskiej. Kierownik Katedry Nauk o Wychowaniu MWSE prof. Jan Rajmund Paśko w swoim wystąpieniu próbował odpowiedzieć na pytanie: Nauczyciel – kumpel czy mistrz. O modelu współczesnego nauczyciela mówił ks. prof. Jacek Siewiora w wystąpieniu zatytułowanym Mistrz czy coach – model współczesnego nauczyciela.
W drugiej sesji, której przewodniczył ks. prof. Jacek Siewiora, swoje wystąpienia zaprezentowali prof. Janusz Morbitzer (W stronę szkoły przyszłości – między hierarchią a partnerstwem), mgr Agnieszka Podbilska-Kłosowska (Prawa dziecka w praktyce), dr Bogusław Wójcik (Nauczyciel – ekspert i lider, czy przewodnik po drogach mądrości?), dr Agnieszka Chmielowska-Marmucka (O komunikacji interpersonalnej werbalnej, niewerbalnej i wokalnej wymianie sygnałów w kontekście edukacyjnym) oraz dr Elżbieta Buchcic (Nauczyciel stymulatorem rozwoju zainteresowań uczniów).
Konferencja była okazją do wymiany doświadczeń pedagogicznych i wychowawczych. Uczestnicy mogli zapoznać się z różnym podejściem do relacji ucznia i nauczyciela począwszy od starożytności aż po współczesność. Zaprezentowane zostały także wykorzystywane przez nauczyciel techniki i strategie i umożliwiające osiąganie sukcesów dydaktycznych.