Drugie już zajęcia pod hasłem „Elementy pedagogiki zabawy jako ciekawy sposób integracji grupy” przeprowadziły studentki z Naukowego Koła Pedagogicznego „Paidagogos” dla uczniów klasy drugiej Szkoły Podstawowej nr 17 w Tarnowie-Mościcach. Zajęcia odbyły się 12 maja 2014 r., dzięki uprzejmości wychowawczyni klasy mgr Wiesławy Krysy, w ramach prowadzonej przez koło współpracy praktycznej ze szkołą.
Pedagogika zabawy daje możliwość szerokiego podejścia do pracy z dzieckiem. Poprzez zabawę powstaje swobodna atmosfera, co sprzyja integracji grupy. Dzieci z większym entuzjazmem podchodzą do ćwiczeń. Duży nacisk kładzie się na motywowanie do różnorodnego ruchu. Najmłodsi uczą się odpowiedzialności za swoje postępowanie. Są bardziej świadomi swoich mocnych stron.
Praktyczne warsztaty wykonywania masek z bandaża gipsowego „Bajkowe oblicze” to kolejna propozycja Koła „Paidagogos” na maj. Tym razem uczestnikami warsztatów były osoby dorosłe. Warsztaty skierowane były do studentów pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej, społeczno-opiekuńczej (praca z najmłodszymi w świetlicy szkolnej/środowiskowej) oraz resocjalizacyjnej (twórcze metody pracy z osadzonymi).
Celem warsztatów, które odbyły się 16 maja 2014 r., była praktyczna nauka tworzenia masek gipsowych, a tym samym nabycie przez uczestników umiejętności, które mogą być wykorzystane w pracy pedagoga.
Spotkanie poprowadziła członkini „Paidagogos”, studentka studiów drugiego stopnia w MWSE – Magdalena Hynek. Efektem pracy grupy były niepowtarzalne „bajkowe oblicza” masek pokazujące ogromną wyobraźnię uczestników. Inicjatorki warsztatów planują kolejną ich edycję oraz – dla zainteresowanych – warsztat dotyczący metody decoupage.