Pedagogika zabawy jest metodą pracy z grupą, która poszukuje różnych dróg wspierania rozwoju człowieka, polepszenia komunikacji czy integracji grupy.
Jak wykorzystywać różne środki przekazu artystycznego (np. muzykę, plastykę, taniec) w tej metodzie dowiedzieli się studenci studiów drugiego stopnia kierunku pedagogika (specjalność pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna) w ramach przedmiotu pedagogika zabawy. Szczególnym zaangażowaniem wykazali się uczestniczący w zajęciach studenci, których zadaniem było przygotowanie pokazu mody z materiałów odpadowych (surowców wtórnych).
Celem zajęć było wyzwolenie aktywności i zaangażowania członków grupy podczas realizacji wspólnego projektu, rozwijanie kreatywności, zwrócenie uwagi na problemy ekologii i środowiska. Projektując stroje, studenci wykorzystali gazety, folię malarską, butelki plastikowe, papier kolorowy, nakrętki czy resztki tkanin.
Zajęcia plastyczne z wykorzystaniem materiałów odpadowych mogą być wykorzystane w pracy z dziećmi i dorosłymi także w celach: diagnostycznych – informują o poziomie sprawności manualnej, zdolnościach i umiejętnościach członków grupy, edukacyjnych – wzbogacają wiedzę, rozwijają kreatywność, spostrzegawczość i umiejętności aktorskie, jako stymulujące rozwój – rozbudzają zainteresowania, rozwijają wyobraźnię i myślenie twórcze, inspirują do działania, terapeutycznych i rehabilitacyjnych – rozwijają sprawność manualną, doskonalą koordynację wzrokowo-ruchową, a także usprawniających plastycznie.